2014

Nu ska jag berätta vad som händer 2014, häng med.
Jag och Miche har bestämt oss för att vi ska gifta oss så vi har spenderat hela sommaren hemma. Inte för romantikens skull utan för att vårat bröllop kommer kosta så otroligt mycket. Dessutom har vi blivit tvungna att stryka smekmånaden till Thailand och kommer istället tillbringa fyra veckor uppe i en lägenhet i Umeå. Billig att hyra, och så är det helt säkert att vi inte blir avslöjade. De andra ska TRO att vi varit utomlands, för att fördriva tiden där uppe skriver Miche en dagbok och jag skriver en berättelse om våran otroliga smekmånad in i minsta detalj. Och slänger ihop några bilder så att de finns bevis på att vi varit där.
Då var det dags, äntligen, efter flera timmars makeup och håruppsättningar. Eller mest för Miches del, jag rättade bara till min slips och rättade till kragen några gånger. Brudmarschen börjar spela och allt går som planerat hela vägen fram till altaret och prästen börjar tala. “Tager du denna…”  Nej! Tänker jag, samtidigt som jag ser paniken i Michelles ögon. Innan prästen talet färdigt skriker hon “NEJ! Jag vill inte gifta mig!”. Situationen blir konstig, men på samma sätt som i den där friends reklamen när en rödtott blir mobbad för sin hårfärg och en snygg tjej färgar det i samma nyans säger jag “Inte jag heller!”. Det blir ännu mer underlig stämning efter det, undra vad de som kollar på tänker; Vill de inte gifta sig? Vad gör de då här? Men för att lätta upp allt följer jag upp det med “…men jag älskar dig ändå!”.
Här slutar jag, resten får ni hitta på själva. Okej. Allt är påhittat, men det kan väl vara kul för det? Hjälpte henne med att få ordning på hennes nya blogg idag. Check it out here!
Nu ska jag berätta vad som händer 2014, häng med.

Jag och Miche har bestämt oss för att vi ska gifta oss så vi har spenderat hela sommaren hemma. Inte för romantikens skull utan för att vårat bröllop kommer kosta så otroligt mycket. Dessutom har vi blivit tvungna att stryka smekmånaden till Thailand och kommer istället tillbringa fyra veckor uppe i en lägenhet i Umeå. Billig att hyra, och så är det helt säkert att vi inte blir avslöjade. De andra ska TRO att vi varit utomlands, för att fördriva tiden där uppe skriver Miche en dagbok och jag skriver en berättelse om våran otroliga smekmånad in i minsta detalj. Och slänger ihop några bilder så att de finns bevis på att vi varit där.

Då var det dags, äntligen, efter flera timmars makeup och håruppsättningar. Eller mest för Miches del, jag rättade bara till min slips och rättade till kragen några gånger. Brudmarschen börjar spela och allt går som planerat hela vägen fram till altaret och prästen börjar tala. “Tager du denna…”  Nej! Tänker jag, samtidigt som jag ser paniken i Michelles ögon. Innan prästen talet färdigt skriker hon “NEJ! Jag vill inte gifta mig!”. Situationen blir konstig, men på samma sätt som i den där friends reklamen när en rödtott blir mobbad för sin hårfärg och en snygg tjej färgar det i samma nyans säger jag “Inte jag heller!”. Det blir ännu mer underlig stämning efter det, undra vad de som kollar på tänker; Vill de inte gifta sig? Vad gör de då här? Men för att lätta upp allt följer jag upp det med “…men jag älskar dig ändå!”.

Här slutar jag, resten får ni hitta på själva. Okej. Allt är påhittat, vi har ingen relation alls. Jag är lika mycket singel som innan. Men det kan väl vara kul för det? Hjälpte henne med att få ordning på hennes nya blogg idag. Check it out here!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0