Ibland kopplar det inte

Jag vet att det blir en del inlägg om praktiken, det kanske verkar lite insprationslöst. Visst, kanske sant. Men idag var det inte så tråkigt, hade saker att göra nästan hela tiden.  För det mesta var det att märka varor men det roligaste är att ändå att hjälpa kunder, men då och då går inte det jättebra, vid de tillfällena brukar jag hänvisa till någon annan i personalen. Fast då och då kommer jag på att jag egentligen visste, som idag. Det var ganska pinsamt egentligen, inombords. Men det märkte bara jag, för ingen visste ju att jag visste vart pärlplattorna fanns.

Kunden frågar:
- Vet du vart Bindizar finns? det är som pärlplattor fast med trådar.

Och det enda jag tänker är BINDIZAR. Det är så gullifierat att det inte är sant. Sms:izar skulle säkert mobiler heta. Men jag tänkte bara: Jag har ingen aning så jag hänvisar till en annan i personalen. Ôch senare kommer jag på att hon sa "pärlplattor" i meningen, så jag går dit och kollar. Mycket riktigt, där ligger Bindizarna. Min koppling måste vara trasig. Just vid det här läget kände jag mig som en dummiz.

Ikväll ska jag se Mange Schmidt på Joar. Inte för att han är den hetaste artisten just nu, men för lite över ett år sedan lyssnade jag på hans album "Känslan kommer tillbaks" varje dag. Såg att han släppt ett ny nyligen, i oktober. Inte hört en enda låt från det. Men blir nog kul ändå! Ta hand om er, beautiful people.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0