Jag har bestämt mig...

...att sluta äta. Fram tills jul. Okej, inte helt. Men jag ska sluta äta godis, inga undantag alls. Inte ens om vi blir bjudna i skolan. Möjligvis om någon bjuder mig på fyllan och råkar få i mig en eller två.

Jag minns en gång jag gjorde samma sak för kanske ett år sedan, och en dag när jag hade varit över hos en vän som firade någonting,  så vart jag bjuden på kakor. Och där bröt jag löftet. Tog emot varenda liten sorts kakor. Det var otroligt gott vill jag minnas, att känna hur chockladsmaken lekte i munnen på en. Det smakade lika gott som man hoppas de nya glassarna ska smaka varje år när de gör reklam för dem. När man tänker "Det där låter ju asgott!", men oftast så är det inte riktigt så gott. Men den här gången var det de. Kanske hade jag ätit det för ofta innan för att inte kunna njuta av det.

Men efteråt fick jag så dåligt samvete, visst var det en fjuttig grej, men jag kunde liksom inte låta bli. Träffade på denna filur, som jag hade grejen ihop med, på stan(av en slump) senare samma dag och sa som det. Det gjorde inget tydligen, men det var skönt att släppa bomben.

Förresten så jag ska göra en sak till, jag ska ersätta alla mellanmål, som vanligtvis brukar bestå av mackor, med en frukt. Min dag ska alltså bestå av: Frukost, frukt, lunch, frukt, middag, och... äter man en frukt här? Gör man det, ett "mellanmål" på kvällen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0