Orkar inte...

Jag stannar hemma idag. Jag vill inte var på en praktikplats som ligger “mitt i stan”, som visat sig vara kring en kvarts gång från centrala stan. Den enda jag gör är att rätta till i hyllorna och ställer ut varor. Lycka till att få tiden att gå då, plus att det oftast är ganska lite kunder. Och vad kan de fråga om leksaker? Ingenting. Eller egentligen finns det väl massor att fråga om dom, men ingen gör det för de är inte intresserade. De enda kunderna undrar är vart de finns, och det typ allt. Jag vill känna att jag gör någon nytta, och kunna sälja, inte bara visa. Blivit helt avskräckt från handel i och med det här, just för att det är lika tråkigt som att gå runt och städa hemma en heldag, dagen innan du vet att de kommer se stökigt ut snart igen på grund av någon fest. Jag ska försöka byta praktik, hoppas det går. Ska höra på Elgiganten eller något åt det hållet, på något ställe där jag är lite intresserad av en del saker. Det går ju knappast att sälja om man inte brinner för det man ska sälja, det blir bara lamt. Har ni någon praktik? Har ni kul där?

Vad ska jag göra istället idag då?
Inte vet jag. Komma igång med grafiken igen så jag kommer in på högskola kanske, eller sitta och rita massor idag. Utvecklas, göra något mer vettigt, något som ger mig något. Något förslag på vad jag ska rita?

Förresten, det var länge sen jag vaknade och var så här sur på livet i allmänhet. Ni kanske märkt det. Bäst att tänka på något kul, eller komisk situation.

När jag var i Uppsala förra eller förrförra veckan och satt där med en vän på en bänk framför ån som går genom stan och titta på domkyrkan och pratade diverse saker. Helt plötsligt kommer det ett gäng engelsktalande person och ställer sig bakom oss. Okej, det låter dramatiskt, men det var en upphöjning på en meter och staket emellan, och kanske en halvmeter till godo. Men sen börjar de fota, med blixt, och inte ett eller två kort utan massor! Där sitter vi och blir behandlade som kändisar. Inte den fina sidan av behandlingen dock, utan mer den jagad-av-paparazzis-delen. Fast egentligen tog de säkert bara kort på kyrkan och kanske ån och de andra som fanns där. Någon restaurang. Men det kändes lite annorlunda i vilket fall, jag menar… det fanns säkert 100 meter med tom plats åt varje håll därifrån och de ställer sig ändå där. Så otroligt osvenskt, fast visst, det hade ju sin anledning.

Nu vart jag på bättre humör. God morgon vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0