Otur i turen

Snön faller lätt ner från himlen blå,
medan jag tänker "Nu fan ska gud få!".
Ett par socker vore säkert bra om de inte var så fula,
ett bättre sätt att värme sig vore att strula.
Men gud har gett mig en ful finne på hakan,
med den kommer jag aldrig få ta hem hela kakan.
Jag är verkligen sämst på att stöta,
får jag en kindpuss är det på grund av röta.
Det närmaste jag kommit ett ligg
var när sjuksyster skulle kolla på min sak som inte var så big.
Hon sa "Kära barn, så liten och ful.
Med den här utrustningen kommer du aldrig få ha kul."
Åren har nu gått, 40-årskrisen är nära
och fortfarade har jag inte fått någon benen att sära.
Men så kom dagen då en kvinnas fittan stod på glänt
men åldern hade hunnit smyga på mig, jag var redan impontent!
Kära vänner, här får ni lite kompensation de dåliga uppdateringarna de senaste dagarna. En dikt, vi kan kalla den "Otur i turen"!

Snön faller lätt ner från himlen blå,
medan jag tänker "Nu fan ska Gud få!".
Ett par socker vore säkert bra om de inte var så fula,
ett bättre sätt att värme sig vore att strula.

Men Gud har gett mig en ful finne på hakan,
med den kommer jag aldrig få ta hem hela kakan.
Jag är verkligen sämst på att stöta,
får jag en kindpuss är det på grund av röta.

Det närmaste jag kommit ett ligg
var när sjuksyster skulle kolla på min sak som inte var så big.
Hon sa "Kära barn, så liten och ful.
Med den här utrustningen kommer du aldrig få ha kul."

Åren har nu gått, 40-årskrisen är nära
och fortfarade har jag inte fått någon benen att sära.

Men så kom dagen då en kvinnas fittan stod på glänt
men åldern hade hunnit smyga på mig, jag var redan impontent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0