Vilken är din favoritsmet?

Ni vet när man bakar vissa saker och man fastnar för att smeten är så jäkla god. Man vet att man skulle få jätteont i magen om åt för mycket av det, men det är också en av de få anledningarna till att man inte äter upp allt smet. Tänker i första hand på pepparkaksdeg, smördeg och… är det sockerkakssmet som är så god?
Men det är ju lite frustrerande att det ska vara som godast efter halva processen, menar det är ju inget men direkt skulle bjuda på andra. De skulle säkert inte tro på ursäkten men hade utan bara tycka man var lat. Fan. Smördeg kommer alltid ha en plats i mitt hjärta! Fast den kärleken kommer jag aldrig få dela med mig av, aldrig. Vilken är eran favoritdeg eller smet? Kanske bakat bara för att få tag i den, någon gång?P


Mjuk pepparkaka, mycket godare än hård. Vilken gillar ni bäst?


Päronen kom nyss hem
så jag la mig i soffan och dega. På tal om dega. Ni vet när man bakar vissa sorters kakor och man fastnar för att smeten är så jäkla god. Man vet att man skulle få jätteont i magen om åt för mycket av det, men det är också en av de få anledningarna till att man inte äter upp allt smet. Tänker i första hand på pepparkaksdeg, smördeg och… är det sockerkakssmet som är så god?

Men det är ju lite frustrerande att det ska vara som godast efter halva processen, menar att det är ju inget men direkt skulle bjuda på andra. De skulle nästan helt säkert inte tro på ursäkten men hade utan bara tycka man var lat. Fan. Smördeg kommer alltid ha en plats i mitt hjärta! Fast den kärleken kommer jag aldrig få dela med mig av, aldrig. Vilken är eran favoritdeg eller smet? Kanske bakat bara för att få tag i den, någon gång?

Kommentarer
Postat av: jennie

ALLT. MED. CHOKLAD!!

2009-11-29 @ 22:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0