Klassfesten

Igår var det klassfest. Eller det började som en klassfest åtminstone, sen övergick det till en mer vanlig fest, förutom att den var lite väl lugn för det mesta, förutom de stunder tjejerna ställde sig på bordet, om man bortser från Sandra som verkligen var speedad, eller drunked, beror på hur man ser på saken. Trevligt att se folk med den energin i alla fall.

Jag var lite stolt över mig själv som lyckades hitta dit alldeles på egen hand, även om det inte var så svårt. Innan jag var framme så hade jag hällt i mig två 7,2 och sen gått in i en liten skogsdunge och gjort en rysk fylla, ni vet när man tar upp en pinne och snurrar runt den en massa varv tills man blir alldeles ur. Det funkade förvånansvärt bra, jag vart avslappnad och väldigt social av mig för det mesta. Det är väl bra, tycker ni inte?

I början var det bara tjejerna från klassen där, sen kom Knatte, Fnatte och Tjatte. Förlåt. Menade Sillen, Gurra och Danne. Vart skönt att ta det lugnt ett tag. Chilla. Gå runt och mingla, utan något speciellt syfte, bara vara lite galen och komma med underliga idéer och påståenden. Jag menar inte att jag spelar fullare än vad jag är, för jag egentligen lika kreativ i vanliga fall också om jag trivs i omgivningen, men har brukar oftast hålla delar av det inom mig för att slippa bli inspärrad på dårhus. Jag tror många författare känner så innan de skriver ner deras böcker, för att kunna ge upplopp av deras galna tankar utifrån någon annan d.v.s. bokens huvudkaraktär.

Efter jag gick från festen till busshållplatsen, förutom sista biten då jag fick skjuts av Ellens pojkvän, fick jag stå där och vänta i en evighet. Denna evighet varande i verkligheten kanske 55 minuter, men det kändes som minst tre timmar. Så kallt. Grått. Hemskt.

I alla fall så får jag väl säga att hela kvällen överlag var trevlig och gjorde mig glad. Och när jag är glad tycker jag om att animera eller rita. I det här fallet vart det rita. Tycker inte ni det är kul att göra det? Vad gör ni själva för att få känna ett lugn?


Cliffhanger En av bilderna, ~30 min, Photoshop


En ganska lycklig kille ~15 min, Photoshop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0