MTV som det var förr



Minns ni den tiden faktiskt MTV -- Music Television -- faktiskt ägnade sig åt musik, vad underbart det var. Och visst var det kul när dom la till Jackass, underbart. Även om sånt inte är lika häftigt längre efter att Youtube och allt det blivit stort, och andra sidor där de gör ännu värre saker, fast det är något speciellt med Jackass, de var ju ändå först men sin grej och roligast.

Men tillbaka till MTV. Det enda dom visar sen flera år tillbaka är reality shower som är så larviga att hakan ligger nere i golvet halva programmen; Room Raiders och allt. You name it!Sånt som inte ens har med musik att göra. Vad tycker ni om detta?

Men så märkte jag idag när jag kollade i tv-tablån att deras andra kanal MTV2 har fortsatt hålla samma tråd som MTV gjorde i början, reklamfritt dessutom. Sjukt bra! Förutom att jag inte har den kanalen. Jag är så sur, för just nu vill jag inte hellre än att kolla på musikvideos och bara koppla av, utan att jag bestämmer vilka låtar. Bara njuta av en top-40 lista från ett band. Som ikväll när de ska visa U2 top-40, ni som har kanalen kan väl kolla och berätta hur härligt det var och göra mig avundsjuk, kan ni inte det, snälla?

Nu tänker jag slå på Live-DVD:n från deras spelning i Chicago från 2005. Den såg jag live, fast i sverige. De ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0