Träffas utan anledning

Är det bara jag som tycker allt går för fort nu för tiden? Allt ska vara så snabbt och effektivt, lite för effektivt. Finns ingen tid att njuta, och den tid som blir över använder man till nonsens. Det här supereffektiva jag pratar om är saker som att twittra, uppdatera sin status på facebook och skriva små tråkiga konversationer på msn. När man jämför bloggande med det så känns bloggning som en helt genialisk uppfinning, något som jag varit ganska anti tidigare. Så länge man gör mycket samtidigt spelar det ingen roll hur innehållslöst det är, det är i alla fall min syn på det hela. Och allt det här vi gör är egentligen rent skit. Ett tråkigt tidsfördriv, men ändå fortsätter vi göra det hela tiden. Och hela haken med den här är att det blir ett beroende för många, folk prioriterar helt plötsligt en msn-konversation istället för att träffas i verkligheten och bara prata, just för att man inte har något att göra. Gör någon av er så? Jag tror många inte tänkt på att de ändrat sitt beteende.
Bara genom att vara ute och hänga får man ju massa minnen och upplevelser, allt det som datorn tar ifrån oss. Jag ska börja med en datorfri dag i veckan, eller kanske datorfri fram tills klockan nio, är det en bra idé tror ni? Fram tills jag kommer till en bättre livsstil. Ska inte ni också göra det? Tänk på det!
Förresten, här är en top-3 lista på saker jag gör fast än jag inte får ut något, eller nästan inget, av det.
1. Vardagskonversationer på msn som “Hej”, “Hejsan”, “Vad gör du?”, “Hur mår du?” etc.
2. Läser Aftonbladet alldeles för mycket, det står ju ändå inget man blir glad av. Knappt i alla fall.
3. SMS:ar på kvällen istället för att sova, då skulle jag kunna få en lugn härlig morgon.
Känner många av er likadant? Börjar bli osäker. Det kanske är så att man ska vänja sig vid en obekväm sanning.
Är det bara jag som tycker allt går för fort nu för tiden? Allt ska vara så snabbt och effektivt, lite för effektivt. Finns ingen tid att njuta, och den tid som blir över använder man till nonsens. Det här supereffektiva jag pratar om är saker som att twittra, uppdatera sin status på facebook och skriva små tråkiga konversationer på msn. När man jämför bloggande med det så känns bloggning som en helt genialisk uppfinning, något som jag varit ganska anti tidigare. Så länge man gör mycket samtidigt spelar det ingen roll hur innehållslöst det är, det är i alla fall min syn på det hela. Och allt det här vi gör är egentligen rent skit. Ett tråkigt tidsfördriv, men ändå fortsätter vi göra det hela tiden. Och hela haken med den här är att det blir ett beroende för många, folk prioriterar helt plötsligt en msn-konversation istället för att träffas i verkligheten och bara prata, just för att man inte har någon aktivitet att göra tillsammans(eftersom att bara vara inte ränkas). Gör någon av er så? Jag tror många inte tänkt på att de ändrat sitt beteende.

Bara genom att vara ute och hänga får man ju massa minnen och upplevelser, allt det som datorn tar ifrån oss. Jag ska börja med en datorfri dag i veckan, eller kanske datorfri fram tills klockan nio, är det en bra idé tror ni? Fram tills jag kommer till en bättre livsstil. Ska inte ni också göra det? Tänk på det!

Förresten, här är en top-3 lista på saker jag gör fast än jag inte får ut något, eller nästan inget, av det.

1. Vardagskonversationer på msn som “Hej”, “Hejsan”, “Vad gör du?”, “Hur mår du?” etc.
2. Läser Aftonbladet alldeles för mycket, det står ju ändå inget man blir glad av. Knappt i alla fall.
3. SMS:ar på kvällen istället för att sova, då skulle jag kunna få en lugn härlig morgon.

Känner många av er likadant? Börjar bli osäker. Det kanske är så att man ska vänja sig vid en obekväm sanning.

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag håller med dig där! Datorn har börjat bli som den nya "verkligheten". Vi lurar också oss själva där. Vi känner att när vi har haft en lång konversation på nätet så känns det nästan som att jag har varit social idag, jag har gjort något.



Lika väl när vi läser andras bloggar och om vad dom gjort/gör. Vi inbillar oss nästan som att vi själva har varit med om det. Har själv varit med om att man tackat nej till en vän för att istället vara social på msn. Väldigt sjukt det har blivit tycker jag...

2009-10-19 @ 00:35:37
URL: http://maaatiiildaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0