Det här med chockladbollens namn...

JAG ÄR SUGEN PÅ NEGERBOLL!

Vänta. Vad sa han? Sa han N-ordet? Bäst vi rör på oss, den är en galen rasist här.

Okej, inte för att jag brukar använda negerboll, men det finns ju. Till och med i gamla kokböcker kallades de så. Negerboll. För att… den är mörkbrun?

Men tänk efter en stund. Kolla på den! Kisa!



Ser ni samma sak som jag ser? Den är inte mörk. Knappt. Hela ytan har ju blivit indränkt i pärlsocker som dominerar! Om det nu är neger… så har den drabbats av kraftig vitiligo. Ni vet, ljusa fläckar över allt på huden. Vilken stackaren!

Därför ska jag nu införa ett nytt namn till chokladbollen a.k.a. negerboll. Vad säger ni om vitiligoboll? Funkar det för er också? Så blir alla nöjda och glada? Svarta som vita? Då får den inte bara ett mer neutralt namn utan även en intressant backstory! Tänk, då kan vi sitta under hela fiket och prata om hans eller hennes liv innan den fick utslagen. Och vad som orsakade det. Det är en revolution på gång! Vitiligoboll är nya trenden, belive me. Nästa gång vi beställer en, då kallar vi den VITILIGOBOLL!


Kommentarer
Postat av: karolina gaspar

Negerboll. That's it.



Imorgon efter jag har svettats och slitits på högskoleprovet ska jag köpa hem negerbollar, mums...

2010-04-10 @ 00:04:46
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Chokladbollar. Allvarligt. Negerboll hette det på den tiden då man också böjde verben och handlade med tio-öringar. På 2000-talet heter det chokladboll, that's it! ;)

2010-04-10 @ 19:17:08
Postat av: Alexandra

Ha ha, vitiligoboll, varför inte köra en Michael Jacksonboll direkt ;)

2010-05-01 @ 10:08:12
URL: http://imacarena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0