Idrottsgalans glöd får mig att le!


Sarah Sjöström tar världsrekord. Vilket energi man måste ha för att lyckas
ta VM-guld. Jag är avundsjuk, men samtidigt fascinerad av hennes glöd.


Det kan tyckas konstigt en kille som jag, som inte alls är sportintresserad, spontant sätter på Idrottsgalan på SvtPlay. Och visst, jag håller med er som tycker det. Jag tror det faktiskt var helt spontant, och efter bara ett par minuter var jag helt fast, och kopplade ner mig på alla mina kanaler. Msn, mobilen. Till och med verkligheten genom att dra upp volym i hörlurarna.

Det första som gör mig glad, som alltid, är Peter Settman. Denna underbara människa. Han står där och leder programmet på ett fint och roligt sätt, en blandning av spontanitet och ett långt manuskript. När han sekunderna efter att han har dragit en vits så kommer smilet upp, precis lagom långt efter jag själv dragit upp mitt. Om det inte redan var uppe, för det var det nästan hela tiden.

All den glädje som kommer genom rutan från… vad det än är! Kommer från äkta energi. Kommentatorer som blir överlyckliga, som skriker. Som är kära i ögonblicket. Jag fastnad speciellt för ögonblicket då 15-åriga Sarah Sjöström ligger sjua när det bara är en länga kvar – och sen tar hon världsrekord. I det ögonblicket skriker, jublar, eller ger den kvinnliga kommentatorn ifrån sig ett glädjerop som är sällsynt. Hon berättar hur otroligt det är, hur magiskt. Och det är det verkligen, det där världsrekordet är stort. Wow!

Det som gör Idrottsgalan, till vad den är, är ju idrottsmän och kvinnor. Holm, Zlatan, Alshammar och alla de andra. Alla har en sak gemensamt - De brinner för det dem sysslar med, och det är det som jag tror är nyckeln till att en kille som är ointresserad av sport följer ett sånt här evenemang trots att det är nästan två och en halvtimme. Jag är övertygad om att de inte handlar om fotbollen eller tennisen, utan energin för att göra något. De visar att de omöjliga är möjligt. Och jag älskar det.

Älskade inte ni också den? Vad tyckte ni om den?


För er som vill se, och jag rekommenderar de varmt, gör det här!

Kommentarer
Postat av: TC

Haha så långt har jag inte tänkt men det kanske är så att man skulle behöva en stödgrupp för detta problem haha

2010-01-20 @ 00:33:12
URL: http://theresreiman.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag tycker boken är riktigt bra. Man fastnar verkligen i den så mitt tips är absolut att läsa den! Hmm det blir nog att mycket är skrivet ur tredje person men ändå får man hänga med i deras konversationer med varandra.. Svårt att säga.. Har du sett filmen? Kram /M

2010-01-20 @ 10:00:15
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Daniel

Kul me folk som brinner för sina intressen å de de tror på! Tummen upp!

2010-01-21 @ 11:45:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sara

det gör ont i två minuter typ. innan kroppen vänjer sig. men nej, ingen underverk direkt måste jag säga faktiskt :)

2010-01-21 @ 21:17:13
URL: http://saramarian.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det var Emma Igelström som kommenterade, om jag inte missminner mig. Antagligen var det extra stort för henne för det där sista VM-guldet som hon aldrig fick när hon försökte göra come-back efter sin ätstörning..

2010-01-21 @ 22:19:58
URL: http://jotfoto.blogg.se/
Postat av: chatte & sofia

håller med :)

2010-01-23 @ 01:48:32
URL: http://elitsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0