Plastikoperationer


Är det verkligen så dåligt med plastikoperationer? Före och efter.

Varje gång jag hör eller ser något skrivet om plastikoperationer så är det bara en och samma sak som kommer upp, jämt. Skräckexempel. Kändisar som opererat sig gång på gång och till slut ser jävliga ut. Eller i varje fall inte ser ut som sig själva, men är inte det grejen med att operera sig att man vill ändra sitt utseende? Ingen vill höra att man ser likadan före och efter ett besök hos frisören, man vill höra att man blev snyggare än innan. Att man fick ett lyft. Att det inte gäller plastikkirurgi är ju märkigt. Det är så underligt att det ska vara sånt tabu på något som är en permanent hårfärgning, fast för ansiktet eller kroppen.

Jag älskar att se människor våga ta det här steget, att ta klivet in i framtiden. Ännu mer folk som vågar stå för att de gjort operatoner och inte försöker dölja det, som många gör. Allt som inte är helt naturligt, som "borde" vara det, är tabu. På samma sätt som man inte ska skylta med att man bleker tänderna. Det är inte lika hett som om det skulle vara naturligt, det drar ner statusen. Lite. Än värre är det för killar som gör plastikoperationer. De anses alltid, oavsett vilket, vara fåfänga och nästan helt säkert bögar. Det är inget fel med plastikkirurgi. Det är bra. Bra att de finns för de som vill ändra på sitt utseende.

En till sak jag har svårt att begripa, ni kanske kan hjälpa mig förstå detta, är varför det är okej att säga att någon är kort, men inte tjock? Är man överviktig kan man göra något åt det, antingen fettsugning, äta rätt eller börja träna. Men när det kommer till längden så finns det ingenting man kan göra, inget alls. Möjligen högklackat om man är tjej. Men är man mellan 176-177 cm, som jag är, vill man inte höra att man är en kortis. Säg att jag är tjock istället, för det kan jag ändra på!

Så skulle ni göra en skönhet operation om det inte vore för priserna, och för att det så tabu? Skulle ni skylta med det eller dölja det? Eller tycker du förändring av sitt yttre är äckligt ytligt? Lämna din åsikt!


Kommentarer
Postat av: Becca

Jag tycker att det är upp till var och en hur man vill göra men på något sätt, kan man inte bara uppskatta den man är? Varför ska människor vara så giriga efter ett perfekt utseende och vem har satt standarden för vad som är snyggt, jo, en redigerad photoshop brud ^^ Jag skulle kunna operera mig om min kropp blivit försörd på något sätt.

2010-01-18 @ 00:23:26
URL: http://bejbenbecca.blogg.se/
Postat av: Erica

Mår man dåligt över något tycker jag absolut att man ska få operera om det är det man vill.



men samtidigt kan jag tycka att folk som redan har sådant andra inte har, te.x en kvinna med hyffsat stora bröst, men som sedan opererar dom till onaturligt stora, medans en annan som kanske inte har mycekt till bröst alls, kanske inte har ekonomi heller...



haha skum fråga och skumt svar.



jag är för, men till viss gräns.

2010-01-18 @ 00:50:33
Postat av: Erica

och jag skulle göra det utan tvekan :p



men jag skulle nog inte skylta med det heller, för då vore det för något jag mått dåligt över, man vill liksom inte poängtera det.

2010-01-18 @ 00:52:02
Postat av: F E L I C I A ' S [Tatuering, foto & design]

Jag är mycket inne på det som Erica precis skrev ovan. Att jag är också för, men till en viss gräns. Bara för att någon har mycket pengar och har råd att bli en bimbo-modell så kanske det finns dem som inte har den ekonomin och faktiskt mer bara mår dåligt för sin kropp. Ska inte de få chansen till att få förbättra sin kropp då? Vissar har ju så otroligt lågt självförtroende, jag är en av dem, och skulle mer än gärna lägga på mina bröst! Det står jag för, men det är inte direkt att jag ska gå från A till dubbel-D? Eller vadå? Ja. Ni förstår hur jag menar. Som sagt, till en viss gräns.



Men, samtidigt får man väl göra som man vill utan att folk EGENTLIGEN ska strunta i att lägga sig i. Meeeeen, läkarna och de som gör ingreppen måste väl ha någon form av gräns? Jag tycker iaf det. Man borde inte få göra huur mycket som helst. Hur skulle världen se ut ifall det bara gick runt massa barbiedockor på stan..



Alltså helt ärligt, jag vet fakiskt inte.

Nu när jag funderar lite mer kanske jag hellre skulle äta piller för att få mer kurvor, istället för ett snitt, eller hur det nu går till.

2010-01-18 @ 00:56:40
URL: http://ex0t1c.blogg.se/
Postat av: Paula

Ooooh en kille till min blogg! NICE! :D haha



Jag har åkt snowboard sedan jag var tio. Till och från dock. Trixa och våga mig på hopp är det som står i fokus just nu. Även ofpist. Alperna nästa, yesyesyes!



Ha en bra dag! och om jag ska kommentera ditt inlägg. Så är jag helt emot plastikoperationer. Åldern är vacker.

2010-01-18 @ 13:51:05
URL: http://paulierose.blogg.se/
Postat av: Daniel

Naturlig skönhet e sexigast.



Tack å lov kommer mera mode nu med mindre smink etc.. naturlighet e fint!

2010-01-18 @ 14:01:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Madde

Hej!



Hur mår du idag?



Kram /M

2010-01-18 @ 14:17:18
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Emanuel Nilhzon

En plastikoperation kan väl vara okej.. Brukar väl vara när man gör många som det börjar se för jävligt ut :P

2010-01-19 @ 22:11:09
URL: http://snyggeman.blogg.se/
Postat av: T ,

ja, om dt var billigare med plastikoperationer o dt inte skulle bli några biverkningar av dt t.ex. så skulle jag lätt kunna tänka mej att göra en/flera.

finns många saker med min kropp/ansikte som jag skulle vilja ändra på om jag hade möjligheten till dt!

2010-01-20 @ 21:49:19
Postat av: Amanda

Kostar alldeles för mycket tycker jag!

2010-01-23 @ 18:18:20
URL: http://takazi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0