Det doftar vår!

Fler gånger tidigare har jag pratat om vår, sagt att nu kommer det. Jag har varit DÖDSSÄKER på det, men varje gång har det vänt. Det har börjat snöa, blivit kallt.
Men idag kände jag ett avgörande tecken. Något magiskt hände på parkeringen utanför badhuset där jag tränar.
När jag öppnade bildörren på passagerarsätet slog det mig efter bara ett par sekunder att HÄR DOFTAR DET VÅR. Lukten sprider sig och till slut kan jag inte hejda mig för jag är helt säker på att jag inte inbillar mig, så jag säger det Peter “Känner du?!”. Och där står han som ett fån och säger sitt vanliga “Öh?” ljud som han i vanliga fall bruka säga retard efter, men nu låter han bli. Han står där i sin öh-pose och jag följer upp det med “Jamen doften av vår! Jag ÄLSKAR doften!”.  Peter står fortfarande där och förstår inget, hur skulle det kunna dofta vår tänker han. Men jag känner det! Jag är före hans tid. Vilken. Nolla. Haha! Men känslan av vår! Åh. Snart ligger vi i gräset. Kall vinter, varm sommar, ä det inte så bra man bruka säga?
Flera gånger tidigare har jag pratat om vår och sagt att nu kommer den. Jag har varit DÖDSSÄKER på det, men varje gång har det vänt. Det har börjat snöa, blivit kallt.

Men idag kände jag ett avgörande tecken. Jag kände något magiskt på parkeringen utanför badhuset där jag tränar.
När jag öppnade bildörren på passagerarsätet slog det mig efter bara ett par sekunder att HÄR DOFTAR DET VÅR. Lukten sprider sig och till slut kan jag inte hejda mig för jag är helt säker på att jag inte inbillar mig, så jag säger det till Peter “Känner du?!”. Och där står han som ett fån och säger sitt vanliga “Öh?” ljud som han i vanliga fall bruka säga retard efter, men den här gången låter han bli. Han står där i sin öh-pose och jag följer upp det med “Jamen doften av vår! Jag ÄLSKAR doften!”. Peter står fortfarande där och förstår inget, hur skulle det kunna dofta vår tänker han. Men jag känner det! Jag är före hans tid. Vilken. Nolla. Haha! Men känslan av vår! Åh. Snart ligger vi i gräset. Kall vinter - varm sommar, ä det inte så bra man bruka säga? Sweden á la Spain here we come!

Kommentarer
Postat av: pEteR tha MAn

eller så var det ombyta roller :B

2010-03-26 @ 12:02:22
Postat av: victoria

Vårdoften påminner mig om första dagen på ett sommarlov när man var mindre, helt underbart!! :D

2010-04-04 @ 15:57:08
URL: http://vikkelito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0