Strul med Comviq

När jag skulle åka hem från praktiken igår lyckades jag missa första bussen. Tog fram mobilen för att ringa upp något nummer. Ringa upp en signal så där, ni vet, så att den andra ringer tillbaka. Men när jag trycker på grön lur får jag inte höra det vanliga BIIIP, BIIIP, BIIIP-ljudet. Istället kommer den där förinspelade rösten som säger "Du har för lite pengar för att koppla upp ditt samtal".

Jag kollar mitt saldo en extra gång och mycket riktigt har jag strax över 2,50kr. Då ringer jag till Comviqs service. Han på andra sidan luren säger att uppkopplingsavgiften var 69 öre per samtal och att han inte visste vad det berodde på, så i all desperation slängde han ur sig: "Det kan kanske bero på vilken telefon det är". Haha. Gud vad jag ville skratta. Vilken. Jäkla. Bluff!


Kommentarer
Postat av: Karolina Gaspar

De vill bara blåsa oss på pengar :(

2010-03-20 @ 15:10:29
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Därför man ska ha abonnemang! Slipper man råka ut för sånna onödiga kriser!

2010-03-20 @ 20:02:55
URL: http://gladmikaela.blogg.se/
Postat av: Tele2/Comviq

Hej Dennis,



Vi på Comviq tycker det var väldigt tråkigt att höra att du inte blivit professionellt bemött av vår kundservice. Vilken telefon du använder dig av ska inte påverka hur mycket du måste ha i saldo för att kunna ringa från mobilnumret. För att kunna ringa från mobilnumret ska du ha minst öppningsavgiften och eventuell minutdebitering. Ibland kan uppdateringen av saldot vara fördröjt så att saldokontrollen säger mer pengar än vad man egentligen har på kontantkortet. Detta kan uppstå

när man nyligen ringt från kontantkortet också.

Om du har några frågor eller funderingar får du gärna mejla mig på [email protected].



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2/Comviq.

2010-03-21 @ 14:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0