Vidriga chocklad!

Chockladen ovan är den vidrig eller ljuvlig? Lite av varje?

Jag har alltid tänkt att när jag flyttar hemifrån så ska jag ha ett rostfritt silverfärgat kylskåp fullt med mat, dessutom ska jag ha alla möjliga basvaror man kan ha. Det ska liksom gå att improvisera fram dagens lunch. Jag kan stå där framför spisen och låtsas vara en stjärtkock, hälla i lite mer ingefära i kycklingen och kanske en halvdeciliter grädde.

Men nu, när jag gick och tog en chokladbit ur skafferiet, ville jag inte ha den där. Den där onyttiga saken som är både ljuvlig och vidrig på samma gång. Den får mig att vilja kräkas, men jag kan inte hålla mig från att äta den ändå. Samma sak är det med mackor. Färdigskuret bröd ligger i påsen, allt jag behöver göra är att ta fram smör och ost, eller kanske bara Philadelphiaost och bre ut det över mackan.

Aldrig att jag ska köpa bröd i färdiga skivor, lite måste jag ju få kämpa för att göra i ordning maten. För ju enklare det är att göra allt det här överflödiga skitmellanmålet desto oftare blir det. Det finns ingen tanke som säger "Då måste jag göra det, det och det". Istället finns det där.

Istället vill jag ha ett nästan tomtkylskåp, där allt som man kan tänkas vilja småäta ska vara nedfryst. Eller ransonerat i alla fall. Kanske att jag ställer mig på söndagens och gör i ordning frukostmackor till de fem vardagarna, och mat. Efter det ska kylskåpet vara tomt, att leka skåpråtta ska vara så tråkigt att jag ger upp direkt.

Jag vill inte äta fler vidriga kvällsmackor. Jag vill inte äta solroschips för att det låter nyttigare, eller läsa 30% less fat. Snart nyår, kan man ha det som nyårslöfte? Att inte äta mackor efter klockan åtta. Och inte heller skåpäta. Det känns så omöjligt, värt ett försök. Eller?

Har ni bestämt vilka nyårslöften ni ska ge?


Kommentarer
Postat av: sofie

söt blogg, :)

kolla gärna in min blogg , & svara på frågan vad du blev nöjdast med , kram :)

2009-12-29 @ 12:56:46
URL: http://litenbrunettt.blogg.se/
Postat av: Elin Ludberg

Låter ju som en super duper ide :) De har jag som löfte detta år med :)

Vi kan ju göra sällskap genom årets gång :)

2009-12-29 @ 13:12:54
Postat av: City

Hejsan!

Lust att tävla ?



Klicka in på min blogg =)



Kram

2009-12-29 @ 13:31:42
URL: http://gatc.blogg.se/
Postat av: julia

ha en bra dag :)



Checka bloggen?

/ julialinneaa.blogg.se

2009-12-29 @ 13:45:02
URL: http://julialinneaa.blogg.se/
Postat av: Malin

Hmm, min kommentar försvann.. Men detta kunde nästan ha varit skrivet av mig! Inspirerade till ett litet inlägg på min blogg ;)

2009-12-29 @ 19:38:48
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det där med att laga mat för veckan och frysa in är verkligen en bra grej...ska också göra så:) För de finns ju de dagar då jag bara inte orkar ställa mig och göra en middag så istället blir det pizza eller något annat skit :P...men nu så kan jag ju värma upp riktig mat xD

2009-12-29 @ 20:12:40
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: Jennie

Chocklad är det bästa jäkla livsmedel som finns och utan den skulle jag vara död inuti!

2009-12-30 @ 00:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0