Om "Sommarpratarna"


Trailer för Sommarpratarna del 1.

Har nyss kollat på sommarpratarna, det gick på tv för en stund sen. Fast det var inte avsnittet jag såg, utan kollade på delen som var förra veckan på svtPLAY. Visst är det skönt att det finns sånt? Se tv när man vill, lite kvalitétsunderhållning bland all dygna som finns på nätet.

Jag valade att kolla på det här programmet istället för det som var idag p.g.a. att Alex Schulman var med. Jag älskar verkligen hans blogg, och hans humor. Hans sätt att vara kreativ och ironisk, elak på ett fint sätt. Det griper tag i en när man läser. Att läsa om hur han blivit pappa nu är också väligt kul, det är lätt att leva sig in i det. Ungefär som en bra bok, eller 3D-bio.

Det sades mycket kolka saker under den här middagen dem var på, saker man kände igen sig i. Fast än jag är en vanlig människa och dem är kändisar. Har bara lyssnat på ett helt sommarprat och ni kan ju gissa vems. Precis. Alex. Men när jag såg programmet vart jag även riktigt sugen på att lyssna på Kattis Ahlströms sommarprat. Det känns som de är de människorna man kan känna igen sig själv i mest är intressant att lyssna på, för att man förstår de på något sätt. Säger den personen något så är det lätt att tänka: Jomen visst, så är det ju! Så rätt. Medan om en annan person säger samma sak så tar det ganska lång tid innan man förstår det, om man någonsin gör det. Hörde ni någon bra sommarprat i somras?

Tänk förresten vad mycket de måste leta igenom i sig själva för att få till ett intressant, roligt och härligt sommarprat. Rota igenom i sina gömda vråer, minnen och verkligen märker hur man varit med om, fast man mer än en gång känner: "Tänk om någon kommer på att jag är ingen."/ Kattis Ahlström.

Kommentarer
Postat av: Peter

morgan alling var en bra sommarpratare.

2009-11-18 @ 09:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0