Rent hus utan hon med stora näsan

Ni vet den där underbara känslan när man möblerat om sitt rum och sätter sig på den sköna stolen, eller lägger sig i sängen och lovar sig själv att fortsätta hålla snyggt och rent. Tänk att man aldrig lyckas hålla det, åtminstone gör inte jag det. Det har gått två månader sen jag möblerade om mitt rum helt; Det tack varje att jag firade födelsedag och fick diverse presenter, bland dom fanns: Datorbord, “garderob“. Eller låt oss kalla den klädställ för det passar bättre in. Samt en liten hylla med förvaringslådor. Jag tyckte faktiskt det varit riktigt fint när allt kom på plats!

Men idag måste jag säga att jag tycker jag har den underligaste möbleringen jag någonsin sett, möblerna står liksom inte ens ut vid kanterna. Även om det är ett reslutat av att jag inte har snedtak så har det lite med annat att göra också. Rummet är liksom halvt avskärmad av det höga klädstället så enda vägen dit är under en lutande del av taket. Otroligt smaklöst kan man tycka. Trots det jag gillar mitt rum, vet inte om det är för att jag vant mig vid det eller för att jag faktiskt tycker om det. Man blir väl så illa tvungen när man spenderar så mycket tid här. Gillar ni era rum?

Till poängen nu då, och anledningen till att jag skriver det här. Det är nämligen så att jag och min lillasyster Ellinore har städat mitt rum idag. Inte bara det, vi har slängt massa kläder också! Eller nästan slängt, lagt de i en kassa med kläder som ska slängas. Däribland finns faktiskt ett par oanvända jeans som är kanske 2 år gamla, fast ska nog plocka ur dom utifall att någon vill ha dom, eller kanske köpa. Storlek W31/L32 ifall någon undrar. De är inte stulna, jag fick dom i julklapp men glömde att prova dom inom öppet köps tiden och när jag väl provade dom var de för små. Typsikt va…? Helt sjukt att jag sparat på alla dessa plagg. Vissa i hopp om att komma i dom en dag, medan andra vet jag inte varför. Kanske till någon maskerad? Ingen aning. Fan! Jag har inte kommit till poängen än. Här kommer den; Varför är det så tråkigt att städa när man ändå vet att det känns bra efteråt? Hur gör ni för att hålla det rent? Eller har ni några tricks för att få städningen rolig?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är INTE tråkigt att städa! :D

2009-10-29 @ 20:10:05
Postat av: mjaaaaaau

(y)

2009-10-29 @ 20:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0