Livat värre!

Håll käften, fattar ni inte? Precis så tänker jag nu. Jag sitter i vardagsrummet som för en liten stund var en ganska lugn plats. Nu är det kaos, skrik och stök. Ena syrran sitter och spelar Flashspel på hög volym tillsammans med en kompis. De är så uppspelta att de skriker, låtsasgråter och skrattar. Ren pain. Men inte nog med det med. Min andra syrra satte nyss på TV:n, något på Disney Channal och nu vet ju hur dom låter där? Kolla på klippet nedan så får ni höra.
Fast än jag har hörlurarna på mig på absolut högsta volym går ljudet genom. Fattar inte varför vi har ställt datorerna i samma rum som TV:n. Det är verkligen en värdelöskombination. I början var det tänkt att vi skulle använda hörlurar till datorerna men de blev aldrig av, och trots att de finns där så används de nästan aldrig. Istället för man ropa “Sänk!” så fort man ska se på något. Eller “Kan ni vara tysta där borta?”. Världens stressfaktor. Vill bara trycka till näven i bordet och be de knipa igen. Men vet ni? Inte ens det funkar! De är så respektlösa, inte ens kompisen till syrran blir tyst. Bara för att syrran fortsätter att låta, för hon är van vid mig. Finns det något knep? Antagligen inte. Hjälp mig.
Någon som vill hitta på något i veckan?
Håll käften, fattar ni inte? Precis så tänker jag nu. Jag sitter i vardagsrummet som för en liten stund var en ganska lugn plats. Nu är det kaos, skrik och stök. Ena syrran sitter och spelar Flashspel på hög volym tillsammans med en kompis. De är så uppspelta att de skriker, låtsasgråter och skrattar. Ren pain. Men inte nog med det med. Min andra syrra satte nyss på TV:n, något på Disney Channal och nu vet ju hur dom låter där? Kolla på klippet nedan så får ni höra.

Fast än jag har hörlurarna på mig på absolut högsta volym går ljudet genom. Fattar inte varför vi har ställt datorerna i samma rum som TV:n. Det är verkligen en värdelös kombination. I början var det tänkt att vi skulle använda hörlurar till datorerna men de blev aldrig av, och trots att de finns där så används de nästan aldrig. Istället för man ropa “Sänk!” så fort man ska se på något. Eller “Kan ni vara tysta där borta?”. Världens stressfaktor. Vill bara trycka till näven i bordet och be de knipa igen. Men vet ni? Inte ens det funkar! De är så respektlösa, inte ens kompisen till syrran blir tyst. Bara för att syrran fortsätter att låta, för hon är van vid mig. Finns det något knep? Antagligen inte. Hjälp mig.

Någon som vill hitta på något i veckan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0