Det är inte riktig vinter än!

Det är den tolfte December idag, tolv dagar kvar till julafton. Det är vinter när som helst, eller egentligen är det vinter nu. Det är vid den här tiden på året som de blir kallt om öronen och både jacka och mössa är nödvändigt. Fast… det försöker jag förneka.
När jag mötte Jennie var hennes första fråga varför jag inte hade någon jacka på mig. Jag var så säker på att den frågan att jag redan funderat ut ett svar.
Jag har aldrig gillat jacka, på mig ser det fult ut. Och om jag förmodan har jacka så är den öppen, för jag tycker det är snyggare. Egentligen är det ju lika dumt som att moppe och ha hjälmen med sig men inte på sig, när man ser att det är farligt. Det konstigaste i det här är att jag tycker ofta de är jättesnyggt med jackor på andra, det är bara jag som inte passar i det. Precis samma sak med mössa. Jag är ingen mössmänniska, trots att jag tycker det är snyggt för de mesta.
Jag är så naiv i hela den här det-går-fortfarande-att-gå-utan-jacka-grejen att jag intalar mig själv att den första snön aldeless snart kommer försvinna, det är bara tillfälligt. Jag behöver inte ta på mig jacka än. Precis som att jag inte behöver ta av mig solglasögonen när solen går i moln på sommaren för jag vet att den när som helst kommer tillbaka.
Det var allt jag hade att säga för ikväll, god natt!
Det är den tolfte December idag, tolv dagar kvar till julafton. Det är vinter när som helst, eller egentligen är det vinter nu. Det är vid den här tiden på året som de blir kallt om öronen och både jacka och mössa är nödvändigt. Fast… det försöker jag förneka.

När jag mötte Jennie var hennes första fråga varför jag inte hade någon jacka på mig. Jag var så säker på att den frågan att jag redan funderat ut ett svar.

Jag har aldrig gillat jacka, på mig ser det fult ut. Och om jag förmodan har jacka så är den öppen, för jag tycker det är snyggare. Egentligen är det ju lika dumt som att moppe och ha hjälmen med sig men inte på sig, när man ser att det är farligt. Det konstigaste i det här är att jag tycker ofta de är jättesnyggt med jackor på andra, det är bara jag som inte passar i det. Precis samma sak med mössa. Jag är ingen mössmänniska, trots att jag tycker det är snyggt på andra för de mesta.

Jag är så naiv i hela den här det-går-fortfarande-att-gå-utan-jacka-grejen att jag intalar mig själv att den första snön aldeless snart kommer försvinna, det är bara tillfälligt. Jag behöver inte ta på mig jacka än. Precis som att jag inte behöver ta av mig solglasögonen när solen går i moln på sommaren för jag vet att den när som helst kommer tillbaka.

Det var allt jag hade att säga för ikväll. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0