IKEA-korv


Var hälsad ers fattigmans lyxmat!


Det är nästan sjukligt vilken tidsoptimist jag är när det gäller bussar, vilket nästan jämt brukar sluta med att jag fryser fingrarna av mig. Jag står där, och hoppas att bussen ska vara sen. Och sen när det har gått tillräckligt lång tid för att den inte ska kunna vara sen intalar jag mig själv att nästa ska vara för tidig. Som idag, en halvtimme i kylan.

Jag är så naiv och tror att jag själv hinner allt, det är därför jag missar bussen jämt. Fixa håret, äta en macka. En Billys pizza. Äh, lite till. Borsta tänderna. Ta upp förstärkaren till mitt rum. Och först kommer jag på att jag glömt plånboken, det viktigaste av allt!

Dagen var i vilket fall väldigt rolig och fylld av skratt. Coffe skulle hitta snowboardboots. Det tog… tre timmar. Men fina i alla fall, och säkert sköna. Dock inte några Burton, dåligt va? Riktiga loserpjuks. Nej men de var schyssta. Efter de där tre timmarna, eller någonstans mitt i, käkade jag korv med bröd på IKEA. Fan så billigt, världens bästa dragplåster! Vem har inte åkt dit någon gång bara för det? Precis. Alla vi fattiga. Vi älskar det. Korv med bröd från IKEA for the win!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0