Ska vi verkligen bo här i kylan?

När stod i duschen efter idrotten nöjt jag verkligen av hur det varma vattnet sköljdes som ett sommarregn. Ett tag funderade jag på att gå in i bastun men ångrade mig ganska snabbt. Det skulle bli för varmt. Det var precis lagom där jag var nu. Efter jag bytt om går jag ut.

Chocken när jag kom ut över hur kallt det är fic mig verkligen att vilja vända och gå in i till duschen igen, eller åka ner till Medelhavet och ta ett dopp. Men jag fortsatte gå mot skolan, behövde hämta ett par böcker. Och snart var jag ute igen i kylan. Det tog inte många minuter innan jag gic in i Coop, första byggnaden jag passerade. Köpte ny deo, vax och... något som ska vara bra för huden. Det var skönt där inne, det enda som störde mig är hur fint alla påsar med snacks stod och talade till mig: "Åh, ta mig!". Synd att det var chipspåsarna som sa det, och inte något som var mer tilltalande på annat sätt.

Ute i kylan igen valde jag att gå igen Åhléns och resten av Paushuset. Det är varmt. Ute vid entrén stannade jag till och snackar med en klasskamrat om lite diverse, mest om praktiken men lite annat också. Hon ska åka till Alperna tror jag det var, och vet ni vad? Jag vart inte avundsjuk alls. Hur kan man längta till kyla när det precis blivit iskallt här. Vilken dåre. Men gillar man åka skidor så gör man väl det, inget mig emot.

Och sen; vidare till bussen där jag satt och väntande inomhus. Skönt. Allt var bra igen. Förutom en sak; Ingen musik. Har inte haft några hela hörlurar på länge, har önskat mig det i julklapp, vet inte vad jag vill ha mer. Ett par skor kanske. Tips? Vad önskar ni er?

Kom på en positiv sak med hela den här frostgrejen, om man jämför med hösten. Allt lerigt blir hård, så det fastnar inte alls. Det är inte lika äckligt. Men kallt.

Men nu ska jag se film, god natt kära ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0