Sommarprogrammet "Kloak"

Minns ni sommarprogrammet “Kloak”? Det med Fredrik Berling som utspelade sig nere i underjorden. Nere i ett gigantiskt kloaksystem. Ibland brukar man ju säga att man inte ska se en film som man sett för länge sen, därför att man minns den som mycket bättre var den egentligen var.
Mitt minne av Kloak var att det var jättehäftigt, coolt och spännande. Hela grejen att de var så fantastiska miljöer. Minns inte alls storyn i den, men på något sätt finns det kvar vissa saker i huvudet från de, något med ett snormonster eller vad det var, det sprutade sånt i alla fall, äckligt.
Gick in på Youtube för några minuter sen för att minnas hur det egentligen var och fick min livs överraskning; Alla bakgrunder var i 3D. Dålig 3D. Det såg fult ut. Jag minns inte ens att de var datorgjort, jag minns bara de som häftiga miljöer, som att de skulle ha byggt upp allt de i fullskala. Just nu funderar jag hur sjutton jag inte kan ha vetat att det var så dåligt grafiskt, var ändå 9 år när det gick. Ungefär som skelettet på mysteriet i Greveholm, det rör sig som ett mongo och ser helt inklippt ut, MEN det minns jag ändå inte. Inte förens jag såg det i år någon gång. Skrattade en del då. Men ett helt program, hur kan jag missat det?! Minns ni att det var i 3d?
Minns ni sommarprogrammet “Kloak”? Det med Fredrik Berling som utspelade sig nere i underjorden. Nere i ett gigantiskt kloaksystem. Ibland brukar man ju säga att man inte ska se en film som man sett för länge sen, därför att man minns den som mycket bättre var den egentligen är.

Mitt minne av Kloak var att det var jättehäftigt, coolt och spännande. Hela grejen att de var så fantastiska miljöer. Minns inte alls storyn i den, men på något sätt finns det kvar vissa saker i huvudet från de, något med ett snormonster eller vad det var, det sprutade sånt i alla fall, äckligt.

Gick in på Youtube för några minuter sen för att minnas hur det egentligen var och fick min livs överraskning; Alla bakgrunder var i 3D. Dålig 3D. Det såg fult ut. Jag var så chockad för jag jag mindes inte ens att de var datorgjort, jag minns bara de som häftiga miljöer, som att de skulle ha byggt upp allt de i fullskala. Kanske behövs det inte mer när man är barn. Så underbart det måste vara.

Just nu funderar jag hur sjutton jag inte kan ha vetat att det var så dåligt grafiskt, var ändå nio år när det gick. Det är ungefär som skelettet på mysteriet i Greveholm, det rör sig som ett mongo och ser helt inklippt ut, MEN det minns jag ändå inte. Inte förens jag såg det i år någon gång. Skrattade en del då. Men ett helt program, hur kan jag missat det?! Minns ni att "kloak" var i 3d?

Spana in ett klipp från programmet här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0