Barnmat för vuxna


Äcklas ni inte? Lite? Var ärliga mot er själva? Erkänn bara.

Jag har suttit och varit hungrig i flera timmar nu, och sen nu när mor kommer hem och börjar med maten hör jag det viskar som oxpytt. Pytt i panna. Jag avskyr denna rätt, men äter ändå. Maten är det närmaste svensk thaimat vi kan komma på det sättet att man inte behöver skära det. Men den saknar helt lyx. Det värsta är att man får med ALLT på gaffeln. Skulle ni göra det? Ta med både potatis, sallad, rödbetor och... lök på samma gaffel. Det är ju rena barnmaten. Bara att den hackad i jättesmå bitar istället för mosad. Barnmat för vuxna. När jag flyttar hemifrån ska jag bannlysa pyttipanna. Finns t.o.m. en Facebookgrupp som heter "Vi som hatar pyttipanna", så ämnet är värd att diskutera. Vad tycker ni om denna alldeles för vanliga maträtt?

Då och då under min praktikdag tänkte jag dessa två tankar en del:
- Kan inte en hylla ramla så jag får något att göra.
- Kan inte butiken gå i konkurs så jag slipper vara här.

Just det, en till. Den här kom när jag såg hyllan med böcker jag ordnat så snyggt för en vecka sen.
- Fan... Nej. Åh, så fult det blivit. Stökigt, äckligt, kan inte kunderna ställa tillbaka det på samma ställe? Jag rör inte den där hyllan igen, den kommer ändå aldrig kunna hålla sig snygg. ALDRIG.

Känslan när jag såg den där hyllan var så hemsk, det var som att jag ville kräkas. Vad gör jag här egentligen?

Kommentarer
Postat av: Cam=)

prova pytt i panna med brunsås ;) mycket gott ...

2009-11-28 @ 13:12:57
URL: http://azalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0