Ensamhetens högtid a.k.a. Julen

Imorgon kommer jag publicera första avsnittet av min julkalendern, är fortfarande lite stressad eftersom den än så länge inte är klar. Jag har inte ens bestämt vad som ska hända under den sista halvan, förutom några saker. Och hur det ska sluta. Där mellan kommer det fyllas i med... jag vet inte vad! Men det kommer, jag hoppas det kommer.

"Ensamhetens högtid a.k.a. julen" som den heter handlar om Robin som precis flyttat hemifrån. Han har trivs bra med sitt nya liv, men nu när det börjar närma sig jul börjar hans tankar gå åt andra håll. Att allt inte handlar om framgång eller hur man bor. Istället börjar han avsky hur ensamheten blottar sig mer och mer för honom, och allt han vill är att strunta i julen. Han vill inte uppleva en ensam jul. Men snart dyker det upp en flicka i hans liv, och åter igen börjar han få upp hoppet. Men kan man verkligen fira jul med någon man känt 3 veckor, går det? Om han ens kommer känna henne så länge. Har han någon chans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0