Vad gör jag?

Jag har nyss fyllt i en ansökan till Digital Graphics.

Igår vid samma tid satt jag vid datorn och tänkte på den där ansökan som ska vara inne den 30 april. Väldigt, väldigt snart. Jag försökte lägga tanken åt sidan, men det gick inte. Jag behövde skicka in det idag för att det skulle hinna fram per gammelpost. Problemet är inte att arbetsproverna inte är klara, för det är de. Förutom det att de varken är utskriva eller har fått sitt hårdpapp på baksidan. Problemet var istället något helt annat.

De ville ha med ett CV - en resumé på livet i punktform. Jag gillar inte den typen av brev, och har inte heller något färdigskrivet. Varje gång jag försöker avbryter jag ganska fort för jag har inte gjort något: Inte haft något arbete, det känns rätt patetiskt att visa upp något sånt, jag får samma känsla av det som när jag visar upp en bild jag inte är nöjd med. Eller när jag lämnar in ett arbete utan en känsla som säger att det här är bra!

Men nu, via den digitala ansökan kunde man fylla i vilka uppgifter man tänkte skicka in, vilka som var aktuella. Arbetslivserfarenhet - Inte aktuellt. Nu slipper jag känna mig misslyckad! Allt känns bra. Arbetsproverna är helt okej, och det finns ingen fult tomt CV utfyllt med sommarjobb och praktik som drar ner det. Lyckan att ha flyt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0