Fortfarande sjuk...

Jag var på äventyrsbadet Fyrishov i helgen. När jag är där älskar jag att åka vattenrutschbanan. Det är så kul att vara bra på något! Bra på att vadå…? Åka rutschbana? Ja. Det finns nämligen en tidtagare installerad på den. Varje gång jag åker satsar jag stenhårt. Jag putar ut med baken för att få så mycket fart som möjligt, sen svingar jag mig ut i banan, spänner upp ryggen för att få så lite motstånd som möjligt och går i mål på… "Nytt bästa".

Tvåa på listan av saker jag helst gör där skulle lätt varit bubbelbadet om det inte var för alla småbarn som håller på att skrika så högt det kan i badhuset, samtidigt som andra småbarn simmar runt i bubbelpoolerna och plaskar eller tar tag i en som stöd. Säkert jättecharmigt om det inte vore för att man kommer till den bassängen för att ta det lugnt och koppla av. Men i en bassäng till för att ta det lugnt i känns bebisar oerhört malplacerat.

Istället är tvåan att stå i duschen - Få saker som är mysigare än när ett wannabe sommarregn faller ner över kroppen. Bara stå där och ta det lugnt. Tog en sån skön dusch idag, lika härligt som vanligt. MEN när jag blev ur duschen såg jag ingen handduk, någonstans. Eller… inget badlakan. Det fanns en handduk - sån där som är till för att torka händerna på. Liten, verkligen jätteliten. Så efter ett par ögonblick backar jag tillbaka in i duschen, står där och lutar mig tillbaka men överväger till sist att ändå använda handduken. Den lilla. Vilket i-landsproblem.

Är sugen på Oboy. Minns ni den där gamla reklamen "Hur blandar du?", när de kysser varandra. Ni vet vilken jag menar, eller hur? Visst är den bra! Fyndig. Men jag hittar den inte, någon som vet kan länka till den? Snälla, hittar den inte. Vill se. Lovar att publicera din bloggadress i ett inlägg tillsammans med den videon till dig som länkar den först. Frukost nu! God morgon!!


Ni får nöja er med att se mediahoran #1 a.k.a. Dogge blanda Oboy istället,
rätt kul! En äkta förortsoboy!


Kommentarer
Postat av: elin

Hahah. Du har samma topplista som jag på Fyrishov :D Hahaha. Fast Bubbelpolen ligger högst, sedan ruchkanan, sen grottan ;)

2010-02-19 @ 23:38:31
URL: http://lundan.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0