Träna eller dö

Sneglar mot hantlarna som ligger i hyllan, där ligger de med minimalt med tyngder på sig, ändå vrider jag mig tillbaka mot skärmen och sjunker ihop djupare i fåtöljen. Jag ser hur tre msn-konversationer blinkar, men jag orkar knappt svara. Utanför mitt fönster ser jag snö. Stenar, grannar och snö. Jag borde ut och springa. Eller förresten, jogga kanske, om jag försöker springa kommer jag ge upp efter tre minuter. Fast det kommer jag väl med jogga också. Gå då? Men nej, det ger för lite. Men kan inte gå och tro att man blir smal. Visst måste man gå en timme för att det ska räknas, det är ju idiotiskt länge. Kan inte kroppen anpassa sig efter dagens liv med dator, tv och allt vad det heter. Stillasittande heter det. Och ändå låta kroppen vara lite snygg, lite i trim. Liksom ut i fall att man skulle bli jagad av en chef som nyss fått världens utbrott, så man slipper dö. Träna eller dö?

Okej, väljer nog träna. Efter sportlovet börjar jag. Det säger jag till mig själv nu. Och till er. Måndag-tisdag-onsdag.Kan man beställa gymkort i förväg? Jag köper det imorgon. Binder upp mig, igen. Eller orka träna själv. Ska jag vänta tills jag hittar någon att träna med? Eller då blir det säkert aldrig av. Träna först - få med någon sen. Bra. Låter perfekt. Bra jobbat Dennis! Nej förresten, bra TÄNKT. Men gör det då för fan!

Kommentarer
Postat av: Elin

Skit i nån annan, Börja träna själ v . annars blir de aldrig av :P Så jobbigt är de inte att träna endam. Tänk va bra när man själv kan planera utan att behöva bry sej om nån anan

2010-02-28 @ 18:48:26
URL: http://lundan.bloggie.se/
Postat av: Jenny

Börja själv, sen kan du ju försöka locka med någon kompis :)

2010-03-01 @ 21:07:22
URL: http://jotfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0