2010!

Ögonlocken hänger ner över halva ögonen, i magen finns en obehaglig känsla av ett tomrum och huvudet dunkar som en ticknade bomb. En mild bakfylla. Jag har varit vaken i mängder av timmar utan att orkat ta mig upp ur sängen fast jag egentligen borde det. En bra frukost gör oftast susen mot nästan alla jobbiga mornar. Och den här gången är jag helt säker på att det är det som behövs, och känner mig bara extemt lat som inte orkar gå ner.

Vet ni? Gårdagen vart rätt lyckad trots allt. Första timmen spenderad vi - Jag, Peter och Christoffer - hemma hos Christoffer. Där satt jag och försökte shota 50/50 sprit/sprite utan större framgång. Eller det gick ju att svepa allt med stora mellanrum och fula grimarscher efter varje tömmning, men inte med välbehag! Framme hos Johans fest så satt jag spottade en ut "Jag dricker för att det är gott". Och då drack han hälften Cola och hälften sprit. Jag förstår mig inte på det, samma sak som jag drack. Men det smakar ju bara illa, det är den där drycken man sveper för att bli ful. Den där grimarsen man gör efteråt är ju för det smakar hemskt, starkt. Äckligt.

Där hängde vårt lilla gäng fram tills klockan... en stund innan tolv. Bråttom in till stan. Där satt vi och hetsade Peter att hinna i tid, fast utan att köra för fort. Fyrverkirerna började smälla av, klockan var tolv. Hos vissa. Alla klockor går ju lite olika, någonstans var fyra minuter kvar. En annans sju. Och någon var redan tolv. Fast känslan var inte stressande, bara rolig! Ett bra nyår. Vi hann ut ur bilen precis när de smällde av rakterna, vackert! Himlen täcktes, så mycket som den kan göras av en liten småstad, av fyrverkier. Färgglatt utan några moln. Förbjud aldrig det här, det är så underbart. Häftigt. Förresten vad ska man säga att det är för år nu, 2010? 10? noll-10?

Nu ska jag äta frukost, äntligen. Mums!

Gott nytt år på er hörrni!


Kommentarer
Postat av: Peter

vi hetsade ju tack vare att du var så jävla seg -.-

inte okej!

2010-01-01 @ 13:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0