Vad gör mig glad? När? Hur?

Video Killed the Radio Stars. Den låten gör mig glad. Den har sån värme i sig! Och handlar inte om något överdrivet olyckligt. När jag valde att ta upp det här ämnet hade jag ingen aning om vad jag skulle skriva om, men efter hand dyker det upp saker.

Synen av en storslagen utsikt med snötäcka berg eller en sandstrand med utsikten över en gigantiskt hav som är en minst lika bra spegel som ställe att ta ett varmt dopp i. I spegelbilden ser man solen, och himeln som är indränkt i massa varma färger. Tänk att jag, en helt vanligt dödlig får uppleva det. Utan att vara varken känd eller rik. Eller okej, lite rik måste man väl vara för att ta sig ner till medelhavet, MEN det behöver man inte för att kunna skapa en illusion i huvudet av det. Tränar du riktigt ordeligt på det så kan du säkert tro på den själv. Bara sitta och njuta.

Vissa tycker fågelkvitter och havsbrus hjälper, och det gör det väl. Säkert. Men det tar samtidigt bort valfriheten i fantasin. Man måste liksom anpassa sig efter ljudet och då går det inte längre att vara på en flygade ö eller åka runt på en drake. Eller högst upp på Mount Everest. Eller vart man nu inbillar sig att trivas bäst.

Andra gånger jag kommit på själv att le är när jag är med någon vän och ser film. Ibland ler jag såklart åt filmen men då och då så händer inget speciellt på den, istället ler jag för jag känner mig så lycklig. Där sitter jag och fånler, men jag struntar i att sopa bort det. Hur ofta får man ett helt naturligt leende? Precis, inte så ofta. Eller i varje fall för sällan. Ta vara på dem du får.

Det som är så härligt med fantasin är att man komponera den precis som man vill, på samma sätt som när man lagar mat. Vill man slänga in lite extra paprika och någon krydda man man göra det. Så efter du läst klart den här texten: Sätt på din favoritlåt, eller i varje fall en låt som gör dig glad, kanske den nedan. Sen låter du dina ögonlock falla ner. Slappna av i varje muskel. Och nu börjar du bygga upp din drömvärld. Strunta i hur dum kombinationen verkar, du få blanda snö med sand. Eller ha en nattkubb uppe på en skyskrapa i öknen. Vrid huvudet och låtsas att du är där, till sist tror du kanske på illusionen själv! Och då är det bara fortsätta skulpturera fram din drömvärld. Ditt Utopia.


Video Killed the Radio Stars med Robbie Williams.

Kommentarer
Postat av: TC

i natt var den för jävla rolig iaf hehe..

2010-01-11 @ 15:10:36
URL: http://theresreiman.blogg.se/
Postat av: Linn-lay

Hej allt bra med dig? hoppas du får en fin eftermiddag:)

2010-01-11 @ 15:23:18
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Mejtab

Ja fast även om man har vaknat på fel sida ska man inte dra ut det på andra tycker jag, visst den där personen är förmodligen väldigt störd och hatar mig med hela sitt liv. Inte första gången den/dom där personen skriver så elaka saker

2010-01-11 @ 15:42:17
URL: http://mmejtab.blogg.se/
Postat av: Syskonen Väisänen

TÄVLING!!!!

TÄVLING!!!!

DU KAN NU VINNA EN HEADER PÅ VÅRAN BLOGG!!!

*http://ffalsk.blogg.se*

2010-01-11 @ 17:28:09
URL: http://ffalsk.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävlingar på bloggen!

älska låten!

2010-01-11 @ 18:06:19
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: G2 / Gosia

Haha, nej det skulle jag aldrig våga!

Har sparat håret i 3 år för att det skulle bli långt... tänkt om de skulle klippa av typ 15 cm? Nej, max 8cm, annars blir jag arg! ;)

2010-01-11 @ 18:49:59
URL: http://gosias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0