Veckans dissar!


Noomi Rapace tacktal: "Tack, tack, tack!". Sen var det slut. Larvigt.

- Ni minns säkert Rabih från Idol, även om han vart utröstad tidigt. Nu är han med i Let´s Dance istället, och här känns han så fruktansvärt ointressant. Intervjuerna med honom under programmets gång blir så innehållsfattiga. När jag hör hans svar som kan vara antingen ett mumlade "A…" eller ett tvekande ljud. Jag lider verkligen med programledarna de lägena. Han åker imorgon, va? Gör han inte?

- Jag har inte så mycket emot snö, så länge det inte är i form av slask så det gör inte så mycket. Men kylan! Det är iskallt. I morse var bussen tjugo minuter sent, så där ute stod jag och nästan skakade i nästan en halvtimme. Låt de bli sommar!

- De senaste avsnitten i Robinson har de som röstats ut inte åkt ut, utan bara förflyttats till en annan ö vilket har känns ganska fel, fast det kommer ju resultera i en mer spännande final. Men det skulle INTE kännas rätt om hon som blev utröstad två gånger i rad vinner. Verkligen inte, någon gräns borde det finnas!

- Whopper Pepper Meal - Det har varit så mycket reklam om denna hamburgare från Burger King. Jag har varit sugen på att prova den flera gånger, men först nu blev det av. Hade klarat mig bättre utan den, Whoppern var för stark, stark på ett äckligt sätt, som feferoni. Så ska inte en hamburgare smaka!

- Hur tänkte Noomi Rapace när hon gick upp och tog emot guldbaggen för bästa kvinnliga huvudroll? Hon var förhandsfavorit, och det var hon fullt medveten om. Ändå har hon inte skrivit ett ord till tacktal. Vissa håller långa fina tal, inspirerande och ger sig själva en personlighet utanför rollkaraktären. Men inte Noomi. Istället går hon upp, kommenterar det som hände i trappan på vägen upp till mottagningen av priset med "Klänningen fastnade", så blir det en kort paus. Sen fortsätter hon "Tack, tack, tack!" sen är det slut.
Kände denna skådespelerska att en av Sveriges största filmgalor var för liten för henne och lät därför bli att engagera sig? Ska hon vänta på en Oscar innan hon ger ett riktigt tacktal?


Kommentarer
Postat av: fanny

SV: åh tack för kommentaren. och fint att någon orkade läsa hela (jag har lata läsare).

ja det är precis det jag inte förstår att de som jobbar inom psykiatrin inte verkar fatta - de som är inlagda där har tagits dit av sina föräldrar, som är de som känner sitt barn bäst, MÅR INTE BRA. men de är inte korkade, de fattar också att enda chansen att slippa är att spela, då släpps man. uppenbart i detta fall, eftersom linnéa fick permission två timmar efter att hennes mamma kom tillbaka med henne efter en psykos under dagen hemma. hennes föräldrar visste ingenting om permissionen, förens det var försent.

2010-01-28 @ 23:00:56
URL: http://roethlisberger.blogg.se/
Postat av: Matilda

hej, vad kul att du ville vara med och få en intervju! Tyvärr så blev det inte du denna gången, Men du kan fortfarande ha chans till något annat spännande... Vad är dock hemligt just nu.

Kika in om du vill se vem vinnarna är.:)



Kram

Matilda

2010-01-28 @ 23:27:18
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: R onja

sv: Ja eller hur, sådär gött ironisk. Frågan är ju om han verkligen stod på gatan eller om bilden är fixad!

2010-01-29 @ 20:39:08
URL: http://okanekokein.blogg.se/
Postat av: Jilina

ang Noomis tacktal så tror jag inte att det är att hon känner sig för stor eller nåt sånt utan att det räcker med att säga tack. Jag själv tycker att det var ett perfekt tacktal :) Och jo jag såg hela galan och därmed tacktalet.



Själv kan jag tycka att det kan bli lite väl långdraget och tråkigt i längden om alla ska hålla långa tal.



Sen blev hon kanske paff över att hon vann. Vem vet eg.

2010-01-30 @ 10:57:03
URL: http://www.jilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0