Tomma tisdagstimmen

Den vanliga tomme tisdagstimmen är här. Timmen då nästan har lektion utom jag. Ute ligger snön tänkt av solljus och värme. Våren är nog på väg, det känns så. Lite i varje fall. Jag hoppas det. Under den här timmen brukar jag mest sitta och jobba med UF-företaget eller googla runt, eller skriva ner olika idéer jag har. Idag är jag dock jättesugen på Semla, kan man köpa det fortfarande? Eller måste man baka det själv?!(Om man inte vill köpa de där jättedyra för 25 kronor styck på caféer.)

Jag ska göra en nedräkningskalender, eller om jag kommer på hur jag gör? Gula post-it lappar? Det blir nog det. För att få den lite rolig, eller rolig… lite varierad ska det stå typ så här:

100 dagar kvar
96 dagar…
2 månader kvar!!
1½ månad kvar!
1 måndag kvar
Två veckor
En vecka, sen så!
Fyra dagar kvar
Imorgon
NU, idag! Studenten!

Fin kommer den bli, min post-in countdown-grej. Nu ska jag gå jag och äta en... Semla? Chockladboll? Semla? Chockladboll? Chockladboll! Det blir det. Den andra finns ju inte. Förresten, något annat, kommer bli fet annars. En morot! Nej, det är jag inte sugen på. Inte alls. Äh. Jag ska ju ändå börja träna snart, ska köpa gymkortet imorgon, det måste ju betyda att jag får äta hur mycket godis som helst? Fredagsmys hela veckan! Haha. Eller. Inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0